Monday 12 April 2010

My First Step On The Blogging World


Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillahi rabbil 'alamin wassolatuwassalam 'ala asyrafil anbiya'i walmursalin wa'ala alihi wasohbihi ajmain. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuAllah ini buat semua khalifatullah yang masih menyedut nafasnya di bumi barakah ini. Selaut kesyukuran juga dipanjatkan kehadrat Ilahi kerana dengan segala limpah kurnia, taufiq dan inayahnya serta rahmat yang telah dicurahkan kepada seluruh penghuni 'alam ini, akhirnya ana berjaya menyiapkan suatu medium dakwah yang terbina atas desakan naluri serta keinginan hati untuk menyambung kembali perjuangan usrah dan dakwah yang telah lama wujud di setiap insitusi pengajian yang telah ana ikuti sehingga kini. Menyedari akan peri pentingnya pertubuhan dakwah dalam setiap insitusi dalam negara kita sebagai sebuah negara Islam,

di mana peranannya ialah untuk mengajak setiap individu kembali ke jalan yang sebenar, yang diredhai Allah serta kembali kepada fitrah kejadian manusia yang asal, iaitu untuk beriman kepada Allah, kebanyakan insitusi dalam negara ini sudah memiliki persatuan dakwah bagi komunitinya tersendiri. Kesedaran terhadap Islam yang telah mula bercambah dalam diri kebanyakan daripada masyarakat pada hari ini rentetan pelbagai peristiwa yang berlaku akhir-akhir ini seperti kekejaman Israel yang memusnahkan penduduk Islam di Gaza telah memutikkan keinsafan serta kekuatan dalam diri ana bahawa perjuangan mempertahankan addin Allah ini perlu diteruskan, walaupun cuma sekadar yang termampu. Atas sebab di atas inilah ana mula menguatkan hati serta mengumpul kekuatan diri untuk mula membina blog ini, dengan harapan dapat berkongsi ilmu walaupun hanya secebis cuma. Justeru, ana ingin menyeru kepada semua sahabat serta saudara seIslam, marilah kita sama-sama meneruskan perjuangan dakwah Islamiah ini agar addin Allah, Tuhan sekalian alam tidak mudah ditindas oleh anasir-anasir luar yang sentiasa berhasrat untuk melenyapkan terus Islam dari atas muka bumi ini. Salam perjuangan buat sahabat seIslamku!!

0 comments:

~ LABELS ~

Life (23) Motivation (21) Love (19) Dakwah (15) Muhasabah (14) Tazkirah (14) Wishes (13) Facts (11) Poems (10) Epilog (7) Beauty (5) Songs (5) Sahabat (4) Stories (4) Videos (4) Ukhuwwah (2) Sadness (1)

Saifulislam.Com

Langit Ilahi

++ LITTLE BIT SADNESS, BEBAS MENGATUR LANGKAH ++

Lilypie Angel and Memorial tickers

Disiplin! Qudwah hasanah! Matang! Berubah!

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers